بیتوته

شعر و ادب

بیتوته

شعر و ادب

یادواره استاد جواد معروفی در وین برگزار می‌شود .(ایرنا)

دومین یادواره استاد "جواد معروفی" جمعه شب در خانه کنسرت وین برگزار می شود.

در این یادواره که با تلاش "ساسان محبی" آهنگساز و نوازنده ایرانی پیانو مقیم اتریش برگزار خواهد شد، قطعاتی از ساسان محبی و فردریک ببر به رهبری نصیر حیدریان، رهبر ایرانی مدرس دانشگاه موسیقی گراتس توسط ارکستر سمفونیک ایرانی در وین اجرا خواهد شد.

این ارکستر متشکل از نوازنده‌هایی از کشورهای اتریش، ایران، دانمارک، ارمنستان، مجارستان، لهستان و ژاپن است که به اجرای قطعات ارکسترال و آوازی به زبان‌های فارسی، آلمانی و انگلیسی به همراه دو خواننده سوپرانو از کشورهای آمریکا و دانمارک خواهد پرداخت.

همچنین ساسان محبی، سولیست این کنسرت، ارکستر را برای اجرای کنسرت و پیانوی چهار بخشی اثر فردریک ببر همراهی خواهد کرد.

محبی متولد ‪ ۱۳۵۱‬در تهران و دانش آموخته رشته آهنگسازی و نوازندگی پیانو از دانشگاه موسیقی وین است که در نخستین یادمان استاد جواد معروفی در سال ‪ ۱۳۷۳‬در تهران نیز به اجرای قطعاتی از ایشان در تالار وحدت پرداخت.

استاد جواد معروفی تکنواز، آهنگساز و رهبر ارکستر و از تواناترین نوازندگان پیانو در ایران در ‪ ۱۶‬آذر سال ‪ ۱۳۷۲‬در سن ‪ ۸۱‬سالگی درگذشت.

از استاد معروفی آثار موسیقایی بسیاری از جمله خواب‌های طلایی، عاشورا ، فراق راز خلقت، رومینا و طبیعت، خزان، روزگار من، چه شورها، خواب‌های خوش، برباد رفته و هفت دستگاه موسیقی ایرانی (برای پیانو) به یادگار مانده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
عباس۸۵ یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 03:56 ب.ظ http://abbas85.blogsky.com

با سلام
وبلاگ جالبی داری. اگه وقت کردی یه سری هم به ما بزن.
به امید دیدار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد