بیتوته

شعر و ادب

بیتوته

شعر و ادب

شعر (علی جهانیان)

... و دکمه‌های دلم را دوباره وا کردم
و خاطرات تو را با شب آشنا کردمتردید
تو را به پشت درِ عقده‌های خود بردم
و سفره دلِ خود عاشقانه وا کردم
به ‌خود نهیب ‌زدم:«گوش آشنا اینجاست»
و خاطرات تو را یک‌به‌یک صدا کردم
عجیب در دل من آتشی مهیا شد
به روی آتش دل خویش را رها کردم
و خواندمت که:«تو را عاشقانه می‌خواهم»
و روی گفته صبورانه پابه‌پا کردم
جوابی از تو نیامد، دلم کمی لرزید ؛
نشستم و به دلم ناشیانه «ها» کردم
دوباره زمزمه کردم که:«دوستت دارم»
و پشت پاسخِ پلکت خدا خدا کردم
سکوت چشم تو در من هزار غوغا کرد
ولی دوباره دلم را به سینه جا کردم!
دو پلکِ ساکتِ چشمت پرید و خندیدی
و من به جشن شبم های و هو بپا کردم

...و زنگ‌زد و من‌از خواب خود پریدم، وای
«الو... سلام، شما؟!...» هی شما‌شما کردم
کسی جواب نداد ، این من و غزل تنها
و خط به خط همه شعر جا به جا کردم
...و دکمه‌های دلم را یکی یکی بستم
و کفشِ خواب عجولانه تا به تا کردم

                                   علی جهانیان ۵/۴/۸۱

نظرات 8 + ارسال نظر
وحید دوشنبه 14 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 06:09 ب.ظ

از شعر قشنگ و دوست داشتنیت ممنون! موفق باشی

عصمت دوشنبه 14 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 08:42 ب.ظ

من از نهایت شب حرف می زنم
من از نهایت تاریکی
اگر به خانه من آمدی ای مهربان چراغ بیاور...!
واقعا قشنگ بود . مرسی

سندباد دوشنبه 14 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 11:04 ب.ظ http://sandbaaaaaaaaaad.persianblog.com

دوست خوبم سلام . برنامه با سندباد اختصاص داره به نوشته های خود شما . وقتی از مطالب خودت در وبلاگت نوشتی خبرم کن . شاد باشی .

سندباد دوشنبه 14 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 11:07 ب.ظ

زمان پخش برنامه ای که از وبلاگ شما در اون خونده شده رو بهتون اطلاع خواهم داد . نوشته قبلی من مال شما نبود . اشتباه شد . ببخشید .

دختر ایرونی سه‌شنبه 15 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 08:18 ق.ظ http://dokhtar-e-iran.blogfa.com

من نمی توانم نام این نوشته را شعر بگذارم ولی بسیار روان و زیبا بود. البته امیدوارم از نوشته های من دلخور نشوید.

تینا چهارشنبه 16 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 09:22 ق.ظ http://tina100.blogfa.com

شعرهای زیبایی بود
موفق باشی
تینا

داوود پنج‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 07:09 ب.ظ

سلام
همون اول گفتن گفته بودم قشنگه اگه لطف کنی از غزلهای تازه ات هم بذاری عالی میشه

وحید نع جمعه 2 دی‌ماه سال 1384 ساعت 01:57 ق.ظ

سلام خیالی عالی بود علی جووووووووووووووووون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد