بیتوته

شعر و ادب

بیتوته

شعر و ادب

شعر (علی جهانیان)

 

...

تمام روز سگ دو می زنم تا شب...

                                        پره های دماغم بوی سیگار می دهد!

تمام روز سگ دو میزنم

                       دنبال گرگی که از من میگریزد.

راست می گفتی:

        « آدم نمی شوی!»

تمام « دوستت دارم »ها را

             در امن ترین جیبمنگاه

                                  قی می کنم؛ تا شب...

« مستقیم » ؛ « آزادی » ...

                                 را با دویست تومان قدم میزنم!

    و کاغذهای سیاه دموکراسی سایبان چشمهایم می شود.

    از دور خود را در چشمان دختری

                                               تکثیر می کنم

                                                         می رویم...

                                                           و با چند هزاری

                                                              آزادی را می بلعم!

- روز با چشمان سرخش چادر سیاه می پوشد

                                                          سگ زوزه می کشد -

   آه...

        امشب خاطرات هر شبه را مهمانم...

                                          با آماسهای پتوئی

                                                      که جنس تنم را می شناسد.

چیزی در جیبم جا مانده است.

                               می بلعم؛

                                        « دوستت دارم! »

     مقابل آینه

               برهنگی

                    آدمم می کند.

               و آرزوی هر روزت را با چشمان نیمه باز به بر می کشی!

               « آدم شدم »

                          و فریب روزم را تکرار می کنم!

چشمم را می بندم؛

      ساعت می افتد روی شش

        امروز دوباره دموکراسی را بلغور می کنم...

                                                          نان شب را

تمام روز سگ دو می زنم تا شب...

می دوم...

        و چشمهایم عابران را

                                رصد می کنم.

          تکه هایم در چشمان کسی جا مانده است.

سر می جنبانم؛

                نگاهم را پرتاب می کنم؛

                                    رگهایم می جنبد

                                                 زنی به دلم می چسبد...

                 « آدم می شوم »!

                    و با جوانه های نگاه دیروزی در دست

                                               حوا دست تکان می دهد!  

                                                    (علی جهانیان ۲۳/۶/۸۵)

نظرات 5 + ارسال نظر
سارا چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 11:49 ق.ظ http://http://www.khandehaye-kaboud.blogfa.com

حالا منم مثل خودت لبریز دردم
تنها ترازآئینه ها مغموم و سردم

گرچه زنم خوش کرده ام دل را به عشقت
اما در این بازی منم مثل تومردم

عالی
بی نظیر
مثل همیشه

فائزه چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 05:13 ب.ظ http://faratarazbodan.blogfa.com

چرا این قدر شعرهای شما تلخ شدن؟ اون قدر تلخ که دیگه نمی شه یه سره خوندشون...

یاسر یکشنبه 2 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:45 ب.ظ http://yasertahani20.persianblog.com

سلام ....علی آقا ..حال شما قربان
عالیه ...هم وبلاگتون خیلی جالبه و شعرهاتون هم که حرف نداره
همشهری عزیز خوشحال می شم به وبلاگ من هم سری بزنید
من هم دست به قلم می برم و گاهی اوقات متنهایی می نویسم

عزیزت ایمان دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:11 ق.ظ

سلام داش علی چطوری برادر چه خبرا ؟
امشب فرصتی پیش اومد تا به دنیا وصل بشم(منظورم این دنیاا نه اون دنیا و حتی اوون دنیا)همون اینترنت خودمون
گفتم یه سری هم به بیتوته دوآشم بزنم یاد بیتوته تهران افتادم.
یادش بخیر
خوشحالم که وقت می کنی مطلب بزنی
کاری ندارم فقط مسیرت خورد بیا خونه رو یه جارویی بزن(:
به امید دیدار .
خدافظ

سالار دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 05:06 ب.ظ http://forum.shafighi.com

شما را به بازدید از انجمن ادبی شفیقی دعوت می کنم
http://forum.shafighi.com

موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد