بیتوته

شعر و ادب

بیتوته

شعر و ادب

شعر (علی جهانیان)

 

... تا دوباره ی زنده گی ؛

                                   زنده به گور چشمانت ...

صور را پلکی اگر بتکانی

                          عیسی مصلوب دستانت را

                                                       زاده می شوم.مرگ

اما...

    باید ؛ باید

                تاب بیاورد یعقوب وار

                                          پیراهنی را ...

                                                   شاعر الفاظ شبانه.

نمی توانستم

       برزخ سکوت را در خواهش چشمها

                                        به سنگ عاشقانه ی کلمات

                                                                     صبور بمانم.

             ***

می میرم در فاصله ی نگاهها ؛

                              در مسلخ صدا؛ من ...

                               - آونگ بازیگوش کودک مرگ و زنده گی -

آه اگر می توانستم خود را

                               از بود و نبود؛

                                            از ازدحام و سکوت  

                                                             تمیزی یابم.

                                                - در برزخی که خدا توئی -

             ***

صدای پای مرگ را

                      - در معرکه ی چشمانت -

                                        برهنه و چشم در چشم

                                                               آغوش می گشایم ...

                                                                             تا دوباره ی زندگی ...

 

                                                                          (علی جهانیان    ۸/۸/۸۵)

نظرات 12 + ارسال نظر
محمد سه‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 08:41 ب.ظ

هر آنچه از دل برآید
لاجرم بر دل نشیند

مائده چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 09:37 ب.ظ http://www.rooheyaghin.blogfa.com

چرا همش غم .من خودم هم همینطوریم اما سعی کن شاد بنویسی.من می دونم چرا اینطوریه اما سعی کن.موفق باشی

تینا یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 05:24 ب.ظ

باز مدل نوشتنت عوض شده.
موفق باشی

شهیر دوشنبه 22 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 02:16 ب.ظ

عالی بود علی جان ؛ تبریک میگم

عزیزت ایمان سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 08:43 ب.ظ

سلام داش علی
اومدم تو سایت یادم افتاد خیلی وقته نظر ندادم گفتم
یه حالی به دوستان بیتوته بدم که دست به کی برد بردم
ولی ای کاش میتوانستم دست به قلم ببرم ولی
.....................

مهدی حکمت نیا جمعه 3 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 10:25 ب.ظ

سالام علی جون اقا خیلی باحالی دمت گرم

علیرضا دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 03:19 ب.ظ

سلام . عالیه.
موفق و پیروز باشید

عزیزت ایمان جمعه 10 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 10:52 ب.ظ

سلام بر بروبچس بیتوته خدا وکیلی نمیخواستم وارد بیتوته بشم دیدم ایمان وارد شده داره نظر میده بعد من(عزیزت ایمان) سریع پریدم بعد در جا من نظر دادم همین بیشتر جنبه توضیحی داشت تا جنبه نظری ولی شما سعی کن موقع درس خوندن بیشتر نظری کار کنین تا تئوری تا از نظری عملی قوی بشین البته عملها با هم فرق داره و هر عملی هم راه خودشو داره در کل شما سعی کنین اهل عمل نباشین ولی ولی اهل عمل باشین من دیگه خسته شدم بای

ایمان شنبه 11 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 02:56 ق.ظ

سلام
به بچه های بیتوته
از اهالی جدید بیتوته
خدانگهدار

سارا چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 01:02 ب.ظ

خیلی وقته از ما نمیپرسی!!!!!
نکنه قهری.هووووم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عالیه.مثل همیشه
به منم سر بزن بهترین دوستم

علیرضا احمدی چهارشنبه 22 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 04:50 ب.ظ

در برزخی که خدا تویی...
خیلی عالیه
خیلی وقت بود چیزی ازت ندیده بودم
دیدم شوکه شدم
بابا شاعر

ایمان جمعه 8 دی‌ماه سال 1385 ساعت 12:15 ق.ظ

سلام بر دوستان
لاله ی پتو به سر میگه عالی بود علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد