بیتوته

شعر و ادب

بیتوته

شعر و ادب

شعر (علی جهانیان)

ـ- به پرنده ی مهاجر کوچولو - 

 

« ...خانم سلام. حال شما؟ - من ؟- همان که تا

    دیروز می شد از ته چشمانتان که تا...

    آنسوی کوچه پشت سرم می دوید ؛ دید

    آنقدر عاشقید که ...؛ ولش کن همان که تا

    نامش بر انحنای لبی می سرید در دلتان

    یک شعر می شدم ؛ غزلی بی زمان که تاbeitooteh

     پایان ماجرای تو تسخیر می شدم...!

    تو ناخدای کشتی بی بادبان که تا

     ساحل مرا به جذبه ی چشمت کشانده ای

     ...

     اما نشد گلو و غم استخوان که تا

     می خواستم بگویم از همه زیباتری ؛ ولی

      انگار بغض کهنه بگیرد امان که تا

      امروز دیدمت و دلم میل تازه کرد...

      « می خواهمت عزیزترین آسمان که تا

       پایان این شهاب مرا میهمان کنی »

      و اصطکاک کوچک پلکی ؛ - تکان - که تا

      فریاد چشمهای تو را زندگی کنم

      در آغوشی به وسعت یک کهکشان که تا

       ***

       فنجان شکست ؛ ریخت تمام تو روی میز ...

      « لعنت به من ؛ شکوه ته داستان که تا...

       پرکن دوباره؛ جان خودت بیشتر بریز

       دنیای من نشسته در این استکان که تا...

                                                          ... در این اتاق سرد کمی زندگی کنیم! »

                                          

                                                                       (علی جهانیان  ۳۰/۱۱/۱۳۸۵)

نظرات 8 + ارسال نظر
بهزاد چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:17 ق.ظ

سلام علی قشنگبود دمت گرم

مجید اسطیری شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 04:50 ق.ظ http://www.ghooolesabz.blogfa.com/

سلام گلم
من به دی شبم

مهدی رهدار شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 06:50 ب.ظ http://www.vastre-avard.blogfa.com

سلام علی عزیز
جشن سپندارمد (روز تولد زمین و روز زن بر شما شاعر گرامی مبارک )
اکنون که ممنوع الاجرا شده ام دست می شوم به سویتان دراز
وبا تا سف برای شعر خراسان
منتظر
روی خط انتظار آمدنتان چشمی می شوم راه راه
دوست تو (واستره آوارد)

مهدی ذبیحی دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:38 ب.ظ

سلام
خوبی ؟
بسیار زیبا بود لذت بردم

مجید اسطیری سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 06:58 ب.ظ http://www.ghooolesabz.blogfa.com/

سلام
کسی بهت گفته بود توی این عکست چقدر شبیه مهدی رهدار هستی ؟

مهدی ذبیحی چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 01:06 ب.ظ

سلام علی جان
ایا شود بهار که لبخندمان زند
از ما گذشت جانب فر زندمان زند(کاظمی)

مسعود اکبری چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:11 ب.ظ http://paskuche.blogfa.com

سلام علی جان قشنگ بود

آبجی یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:04 ب.ظ

سلام .گفته بودند (که تا )اخر دنیاست ولی،هیچ کس خوب ندانست (که تا) یعنی چه ؟ خیلی دیر خوندمش ولی خوشحالم که خوندمش عالی مثل هیشه موفق درپناه خدا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد