بیتوته

شعر و ادب

بیتوته

شعر و ادب

شعر (علی جهانیان)

 

من از خاک آئینه؛ از شهر آهم

که گم گشته در آسمان قرص ماهمخاطره

شب و روز فکر توام در خیالم ...

تو در شهر ماهی؛ من از شهر آهم

بدون تو اینجا دلم بی شکیب است

و حالم بدک نیست هی رو به راهم

غزل هست اینجا همین مانده اما

برای من خسته از غم پناهم

ولی راستی هیچ در خاطرت هست

چه شبها ز یاد تو پر شد نگاهم

منم من؛ همان کودک هشت ساله

که می خواستم سهم خود را بخواهم

      *****

فقط اشتباهم همین بی صدایی است

همین بی صدایی است تنها گناهم

 

                                           ( علی جهانیان ۳۱/۴/۸۲ )

نظرات 5 + ارسال نظر
ذبیحی خصار جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:47 ب.ظ

علی جان تو شاید نداری گناهی
به این مرد تنها بکن یک نگاهی

حالا دیگه غریبه! شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 07:31 ق.ظ

غریب باید بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مجید اساطیری سه‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:42 ق.ظ http://www.ghooolesabz.blogfa.com/

سلام . من بیرجندم . چارشنبه ساعت چارو نیم بیا کانون هنرمندان جلسه داستان ببینمت . بدرود .

مهدی رهدار چهارشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:16 ق.ظ http://www.vastre-avard.blogfa.com

سلام علی عزیز
بیداد
که در دامگاه عدالت راهی برای شاعر نیست جز خود فروشی
بزرگوار برایت آنچه بر من در این مدت گذشت رامی نویسم
در آن لحظه های سخت کامنت گذاشتن برای دوستان کار مشکلی بود
وتنها برداشتی که از نامه اداره ارشاد می شد کلمه ای بود به نام
(ممنوع الشعر) شاید درست باشه بگم ممنوع الاجرا گر چه که
فرقی هم نمی کنه چون گفته اند حق ندارم شعرم را بخونم
حق ندارم در شب شعرم مجری باشم
وباید کارگاه ادبی و کلاس اتاق فکرم رو تعطیل کنم ....
عزیز خودم هم نمی دونم دلیل این امر چیه. به چند مرجع اعتراض کرده ام ولی فعلن جوابی ندادن. خدا کنه دلیلی داشته باشن .خداکنه؟؟؟
ضمنن با افتخار برای ارتباط بیشتر لینک دادم (شما چطور؟)
به روز شدی خبرم کن
تا سلام بعدی روی خط انتظار آمدنت چشمی می شوم راه راه
دوست تو (واستره آوارد)

سارا پنج‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:27 ب.ظ http://khandehaye-kaboud.blogfa.com/

نبسته ام به کس دل
نبسته کس به من نیز
چو تخته پاره بر موج
رها رها رها من

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد