بیتوته

شعر و ادب

بیتوته

شعر و ادب

سینما

سینما امتداد ادبیات، خاصه ادبیات داستانی،‌نظم و نثر و ادبیات نمایشی است از یک سو و امتزاجی است از این دو با منظومه‌ای از هنرهای اعم از شعر، موسیقی، نقاشی، عکاسی و دیگر وجوه هنر

 معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان مطلب فوق در هم اندیشی سینما و ادبیات با طرح این پرسش که این دلیل آیا برای رابطه سینما و ادبیات کافی نیست پاسخ داد: رجوع سینما به ادبیات رجوعی از سر ادب و تواضع به خاستگاه و دامانی است که از آن بالیده و پرشور و خیال انگیز به عرصه آمده است.

جعفری جلوه با بیان اینکه سینما ظرفیت فضیلت پذیری و فضیلت پروری دارد افزود: جهان به جهان تصویر بدل شده است و سینما جام جهان نما و جهانی‌ترین زبان تصویری است تماشاگه صور خیال این گوهر مشترک در سینما و ادبیات، سیراب کننده انسان تشنه امروز در سطح ملی و سطح جهانی است.

جعفری جلوه ادبیات کهن داستانی و اهالی کارآشنای سینمای ایران را دو گوهر گرانقدر خواند و با تاکید اینکه این دو طلب می‌کنند تا مدیریت فرهنگی حلقه اتصالشان باشد اظهار داشت. مدیریتی که به عنوان نقطه پیوند و اشتراک آن ادبیات و این سینما نقش ایفا کند و طبیعی است که در دیدگاه این مدیریت فرهنگی سینما با دید حکمی و ادبی معنا می‌شود و سینمای بدون ادبیات و تمدن ایرانی اسلامی رنگی ندارد.

ادامه مطلب ...

نظرات 1 + ارسال نظر
رامین چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 02:17 ب.ظ http://www.poeticphoto.ir

دوست عزیز مقصود و مقصد از نوشتن این عبارات همانا تشکر کردن از زحمات بیدریغتان
و نزدیکی بیشتر در صورت تمایل شماست
باعث خوشحالی ما است اگر از سایت ما دیدن فرمایید و باهم تبادل لینک کنیم
ما نیز چون شما به دور از هیاهو زندگی میکنیم
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد