بیتوته

شعر و ادب

بیتوته

شعر و ادب

غزلی از زنده یاد حسین منزوی

نام من عشق است آیا می‌‏شناسیدم؟
زخمی ام - زخمی سراپا می‌‏شناسیدم؟
با شما طی‌‏کرده‌‏ام راه درازی را monzavi
خسته هستم- خسته آیا می‌‏شناسیدم؟
راه ششصد ساله‌‏ای از دفتر حافظ  
تا غزل‌‏های شماها، می‌‏شناسیدم؟
این زمانم گرچه ابر تیره پوشیده است
من همان خورشیدم اما، می‌‏شناسیدم
پای رهوارش شکسته سنگلاخ دهر
اینک این افتاده از پا، می‌‏شناسیدم؟
می‌‏شناسد چشم‌‏هایم چهره‌‏هاتان را
همچنانی که شماها می‌‏شناسیدم
اینچنین بیگانه از من رو مگردانید
در مبندیدم به حاشا، می‌‏شناسیدم!
من همان دریایتان ای رهروان عشق
رودهای رو به دریا! می شناسیدم
اصل من بودم, بهانه بود و فرعی بود
عشق قیس و حسن لیلا می‌‏شناسیدم؟
در کف فرهاد تیشه من نهادم، من!
من بریدم بیستون را می شناسیدم
مسخ کرده چهره‌‏ام را گرچه این ایام
با همین دیوار حتی می‌‏شناسیدم
من همانم, مهربان سال‌‏های دور
رفته‌‏ام از یادتان؟ یا می‌‏شناسیدم؟
نظرات 3 + ارسال نظر
~سحر~ دوشنبه 21 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 12:14 ب.ظ http://Saharam.Blogsky.com

می شناسمت! می بینمت و می بویمت ای عشق!
سلام!
کمابیش مطالب صفحه تون رو خوندم....حیف که به خاطر وقایع اخیر پر از اخبار تلخ بود.
موفق باشید!

وحید سه‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 02:48 ب.ظ

سلام بر علی جهانیان و شالوده های شعر و ادب فارسی زنده یاد حسین منزوی.
می بینی ! این جمشید هم ما رو کشته با این مسخره بازی هاش!
راستی علی جان! یک وبلاگ خیلی خوب پیدا کردم که مسعود بهنود هم قبلا اونو برای بینندگانش معرفی کرده بود. خواستم آدرسشو بهت بدم که اگر خوشت اومد لینکشو در وبلاگت قرار بدی.
اسمش هست (( سیبستان )) و آدرسش :
http://sibestaan.malakut.org

مجید چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 12:39 ب.ظ http://majonline.blogsky.com

سلام .
از وبلاگت خوشم اومد با اجازه لینکت کردم
وقت کردی یه سری هم به مبلاگ من بزن
بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد